<خاموشی: نیروی دریایی ارتش اجازه بیان و ثبت خاطرات فرماندهانش را صادر کند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1077
نویسنده : کامران وزیری

وی افزود: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا انتهای جنگ تحمیلی حدود 320 هزار شهید تقدیم کرده ایم که آماری بسیار عزتمدارانه است. از رهبر کبیر انقلاب تا منازل تک تک روستاها برای دفاع از انقلاب ما مقاومت کردند و شهید دادند و همین شده است که امروز وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم می توانیم با افتخار از آن یاد کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه خطاب به فرمانده نیروی دریایی گفت: از شما می‌خواهم که خودتان برای ثبت خاطرات نیروی دریایی کمک کنید. کار شما سرمایه‌ای معنوی دارد که باید برای این نسل نوشته و ضبط شود. از شما می‌خواهیم که به فرماندهانتان ابلاغ کنید تا آنهایی که خاطراتی برای گفتن دارند به بیان آن پرداخته و اجاز ثبت آن را بدهند که این خاطرات و مقاومت ها است که سرمایه آینده ما است.

در ادامه این مراسم سید قاسم یاحسینی تدوینگر این کتاب نیز در سخنانی گفت: درباره جنگ حدود 10 هزار کتاب در قالب های مختلف چاپ شده است و در باره خرمشهر حدود 300 جلد و وضعیت چنان است که برخی از آنها به تکرار هم افتاده اند اما خدا را شاکرم که در این کتاب توانستم به سراغ مردی از قهرمانان سرزمینم بروم که سرافرازانه ایستاده و از شرف ارتشی بودن و ایرانی بودنش دفاع کرده است.

وی افزود: آقای صمدی خودش را هم گاهی سانسور می کند مثلا نمی گوید که در طول 34 روز مقاومت خرمشهرشش بار زخمی شده است و دو بار کارش به بیمارستان هم کشیده اما ایستاده و از سرزمینش  دفاع کرده است.

یاحسینی ادامه داد: زیاد شنیده ایم که می گویند جنگ ما را غافلگیر کرد اما امروز بر اساس اسناد و خاطرات فراوانی که منتشر شده است می دانیم که دست کم از اواخر سال 58 نیروهای ما به مرکز ، این گزارش را داده بودند که حمله عراق به ما بسیار نزدیک است اما به هر شکل به آن توجه نشده است به استناد روزشمارهای منتشر شده می دانیم که در فروردین ماه 59 هشدار حمله عراق ظرف چند ماه آینده داده شده بود اما کسی به آن توجه نکرده بود.

وی افزود: انتشار این کتاب موجب تغییر گفتمان و روایت درباره خرمشهر می شود. ما تابحال فکر می کردیم که در زمان حمله عراق به خرمشهر تنها نیروهای مردمی بودند که به مقاومت پرداختند در حالی که این کتاب روایت می کند که تنها چند ساعت بعد از آغاز جنگ گردان 600 نفره از تکاوران نیروی دریایی در ستودنی به طول 12 کیلومتر از بوشهر و خرمشهر می روند و خاطره می آفرینند.

وی در پایان گفت: بسیاری از تکاوران نیروی دریایی که در زمره شهدا هستند گمنام مانده اند. به عنوان مثال در بحبوحه حمله به خرمشهر و آتش سنگین عراق بر روی تنها مسیر ارتباطی میان آبادان و خرمشهر درست در زمانی که مهمات نیروهای ما به اتمام می رسد یکی از تکاوران نیروی دریای به نام محمد مختار داوطلبانه یک ماشین پر از مهمات را به سمت خرمشهر حرکت می دهد اما در میانه راه به دلیلی که روشن نیست اتومبیل وی منفجر می شود به صورتی که از وی جز تکه ای از پوتینش باقی نمی ماند و افسوس می خورم که امروز حتی یک فست فودی به نام محمد مختاری نیست.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروی دریایی راهبردی , جنگ تحمیلی , خاطرات ماندگار ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ده نمکی: رهبری پرسیدند پول کتاب‌ها را از کجا می‌آورید گفتم: کلاهبرداری!
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
علما چگونه ازدواج می‌کردند/ ماجرای جالب ۴ ازدواج تاریخی
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
عجایب سوره توحید
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
تقدیر سرلشگر فیروزآبادی از رئیس سازمان صداوسیما
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
تاکید آملی‌لاریجانی بر برخورد با مظاهر بدحجابی به صورت ریشه‌ای
به جرم نماز خواندن در آمریکا از نیروی هوایی اخراج شد
عکس / یک صرافی در کابل
بزرگان طبرستان (مازندران)
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا از ناوشکن جماران بازدید کرد
حدیث عشق مادر...
پاسخ نویسنده ایرانی به اظهارات ماهاتیر محمد: من یک شیعه هستم
کسري1000 ميلياردتوماني يارانه‌ نقدی مهرماه/ امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد
پهبادی تهاجمی با قابلیت حمل موشک و بمب



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: